Консультація для батьків: "Що робити, якщо в дитини погана поведінка"

Підготувала вихователь Мартиненко К.В.

Яким чином сучасні батьки карають за погану поведінку і різні викрутаси своїх дітей? Деякі застосовуються каральні заходи: тьопають по попі малюка, примушують стояти в кутку чи лають.

Інші воліють філософію поневірянь: ігнорують його, позбавляють улюбленої речі, не дозволяють дивитися вечірні мультики або навіть перестають показувати дитині свою любов. Ви не замислювалися як всі ці заходи впливають на дитину? І взагалі як можна карати дитину? Коли дорослі хочуть поділити покарання на «погані» і «хороші», практично всі з них схиляються до такої думки, що фізичні покарання — це дуже не добре і напевно краще б за баловство оголосити дитині бойкот … Однак травма психологічна, яку батьки можуть завдати покаранням, визначається не видом впливу на дитину, а тим, що воно означає для вас і дитини в контексті ваших з ним стосунків.

Якщо дитина впевнений у вашій любові й своєї «правильності», то в такому випадку навіть сильний ляпанець, від втомленою і роздратованою мами, не завдасть йому особливої шкоди, тому як має епізодичне, сьогохвилинне значення. Але якщо ви дотримуєтеся думки про те, що покарання — це ні в якому разі не ваш метод, і при цьому, в глибині душі вважаєте дитину мало цікавим моральним слабаком, негідним турботи і любові, то через якийсь час у нього з’явиться тверда впевненість в тому, що він безглузде створення і нікому не потрібний. І тоді звичайна фраза, сказана в розпачі: «Як же ти так міг!» — Буде говорити вам про те, що в ньому розчарувався самий потрібний і близька йому людина. Це сильно занижує самооцінку дитини і не допоможе йому, коли він стане дорослим. Така людина буде намагатися не вирішувати виникаючі перед ним проблеми, а просто йти від них.

Природно, це не означає, що бити корисно, а засуджувати погано. Головне, що виховуючи малюка, ви повинні піклуватися про те, щоб у діях і стосунках з оточуючими у нього були правильні орієнтири, а це залежить скоріше від відносин з вами, ніж від того, як, коли і за що ви його покарали. А Ваші стосунки з дитиною будуть залежати, в першу чергу, від Вашого внутрішнього до нього відношення. Тому що, найчастіше, основа поведінки дитини закладається первісною реакцією батьків на той чи інший вчинок. Малюк спочатку щиро вірить і відданий вам.

Тому в першу чергу потрібно починати з себе і свого ставлення до дитини.Не кидайтеся образливими словами, не ображайте дитини. Пам’ятайте, що критикувати необхідно не дитини, а його вчинок, обов’язково показуючи вихід із ситуації. Так у нього буде формуватися прагнення до успіху і впевненість у собі.

Тому проблема буде звучати правильніше не «як можна карати дитину», а чи можна взагалі його карати? Для відповіді на дане питання необхідно зрозуміти конкретні причини чому дитина погано поводиться в тій чи іншій ситуації. Адже у дітей, навіть у найменших, завжди є свої мотиви поведінки.


Консультація для батьків до Всесвітнього Дня вишиванки.

Підготувала вихователь Щипська Л.В.

21 травня 2020 року, українці в усьому світі відзначатимуть улюблене свято - Всесвітній день вишиванки. День Вишиванки завжди був яскравим, життєдайним та улюбленим святом мільйонів українців. Щороку цього дня вся Україна, а також кожен куток планети, де живуть українці, перетворювались на фантастичну красу.

Сорочка-вишиванка створює особливий моральний настрій. Вишиванка вважається оберегом від усього лихого, що може статися в людському житті. Вона є символом краси та міцного здоров’я, а також щасливої долі, символізує і родинну пам’ять, вірність та любов у сім’ї. Кожен колір у вишивці має своє символічне значення.

Шановні батьки!

Пропоную Вам кілька порад, як цікаво провести День вишиванки в умовах карантину з дитиною вдома, розширити її знання про особливості вишитої сорочки її значущість.

  1. Якщо у дитини, Вас та членів родини є вишиванки обов’язково одягніть, нашу національну святиню. Це засвідчить єднання поколінь.
  2. Розкажіть дитині, що таке вишиванка, її історію, історію святкування першого в Україні Дня вишиванки.
  3. Покажіть картинки, відео, презентацію з вишиванками, які вони барвисті, гарні.
  4. Прочитайте вірш про вишиванку, якщо дитина захоче можна його вивчити.
  5. Можна виготовити паперову вишиванку, а потім запропонуйте дитині вигадати та намалювати власні узори до неї.
  6. І на останок зробіть з дитиною селфі у вишиванці, а фото можна зберегти в сімейному альбомі чи відправити на онлайн флешмоб «Вишиванка 2020».


Консультація для батьків: "Що таке фонематичний слух, та як його розвивати вдома".

Підготувала учитель - логопед Поліщук Т.В.

Часто від батьків можна почути «у моєї дитини каша в роті» або «немає багатьох звуків». Причиною таких проблем у дітей часто є недостатньо розвинений фонематичний слух. Фонематичний слух – це здатність аналізувати те, що ми чуємо.

Сформовані фонематичні процеси є основою для чіткої звуковимови, правильної побудови складової структури слова, фундаментом для оволодіння граматичної сторони мовлення, успішного опанування письма і читання.

Для розвитку слухового сприймання головною умовою є розбірливе чітке мовлення дорослого, без сюсюкання та без неправильних слів якими користується дитина.

Ваше мовлення – це еталон для дитини; те, як ви розмовляєте – означає, що ви хочете щоб так говорила ваша дитина.

Фонематичний слух можна розвивати з малечку. Наспівуйте своєму дитяті колискову, адже його мозок вже у 10 місяців може проаналізувати ритм, а згодом і наспівувати мелодію за вами. Забавлянки та потішки так само розвиватимуть слух малюка. Читайте дитині казки! Ви навіть уявити не можете наскільки це впливає на фонематичний слух та розвиток мовлення загалом. Можна в грі без особливої підготовки розвивати фонематичний слух дитини.

Фонематичний слух розвивається на немовних та мовленнєвих звуках.

Підбірка ігор:

«Звукові коробочки». Разом з малюком насипте у пластикові коробочки, які ми дістаємо з Кіндер-Сюрпризу, крупу, ґудзики, скріпки, квасолю, маленькі гвинтики, половинки зубочисток…. Добре буде також роздрукувати невеликі картинки цих предметів, що всередині. Дитина по звуку повинна вгадати, що всередині і співставити з картинкою, а тоді відкрити коробочкуі перевірити себе. Можна зробити пари коробочок та шукати однаковий звук.

«Домашній оркестр». Влаштуйте музичну гру на кастрюлях, баночках, коробках, паличками по поверхні.

“Три ведмеді”. Дитина відгадує за кого з персонажів казки говорить дорослий. Більш складний варіант – дитина сама говорить за трьох ведмедів, змінюючи висоту голосу.

“Відгадай, що звучало”. Уважно послухайте з дитиною шум води, шелест газети, дзвін ложок, скрип дверей та інші побутові звуки. Запропонуйте дитині закрити очі і відгадати – що це звучало?

“Запам’ятай слова”. На столі під серветкою лежать предметні картинки або іграшки. Ви пропонуєте дитині послухати два-три слова-назви, запам’ятати їх, а потім знайти на столі відповідні картинки (іграшки).

«Слова правої і лівої ручки». Вправа зі словами-паронімами. Пароніми – це пара слів, один звук (буква) які відрізняють ці слова, наприклад, піч-ніч, вуха-муха. Для цього роздруковуємо предметні картинки. Долоні дитини повертаємо догори і кладемо одну пару картинок на них. Наприклад, на праву – картинку із зображенням суниць, а на ліву – синиць. Запитуємо де синиці. Дитина може припідняти відповідну руку вище, або сказати, що зліва.

Гра «Довгий-короткий». Готуємо набір стрічок або смужок паперу: короткі по 5-6 см та довгі – по 10-12 см. Називаємо слова (іменники), а завдання дитини визначити, яке слово за звуковим складом коротке, а яке довге. Спочатку краще брати слова, які легко відрізнити на слух, наприклад, мак, бегемот, дуб, петрушка, ключ, горобина. Як варіант, можна взяти стрічки (смужки) різних кольорів і почувши слово, яке ви назвали, дитина показує вам стрічку, колір якої буде відповідати почутому слову (це ще і розвиток уяви). Наприклад, ромашка – біла довга стрічка, лис – коричнева коротка.


Поради для батьків: "Як підготувати дитину до школи в умовах карантину"

Підготувала вихователь Щипська Л.В.

Шановні батьки пропоную Вам декілька порад, як підготувати дитину до школи.

Проведіть бесіду про школу. Орієнтовні запитання:

  • Чи потрібно ходити до школи?
  • Навіщо потрібно ходити до школи?
  • Чим зазвичай займаються в школі? (Що ти робитимеш у школі?)
  • Що потрібно мати учневі, щоб бути готовим до школи?
  • Що таке уроки? Чим на них займаються учні?
  • Як потрібно поводити себе на уроках у школі?
  • Що таке домашні завдання?
  • Навіщо потрібно виконувати домашні завдання?
  • Чим ти будеш займатись вдома, коли прийдете зі школи?
  • Що нового з’явиться в твоєму житті, коли ти підеш у школу?
  1. Перегляньте мультики про навчання в школі («Школа зайців», «Панда Бо їде до школи», «Стеж за своїми почуттями», «Диваки», Маша та Ведмідь «Перший раз у перший клас»). https://rivne1.tv/news/5-multfilmiv-yaki-nadikhnut-ditinu-na-navchannya-u-shkoli
  2. Прочитайте книгу разом з дитиною В. Незнайко «Дивовижні пригоди в Лісовій школі». https://www.rulit.me/books/nezvichajni-prigodi-v-lisovij-shkoli-read-417042-1.html
  3. Перегляньте з дитиною свої шкільні фотографії, якщо збереглися ваші зошити, табелі, цікаві поробки, аплікації, малюнки.
  4. Пограйте в сюжетно-рольові, дидактичні і режисерських ігри «Школа».

Дайте дитині зрозуміти, для чого вона повинна йти до школи, навіщо їй вчитись, що дасть їм це навчання.

Бажаю Вам успіхів!


Консультація для батьків майбутніх першокласників: "Домашня діагностика готовності дитини до школи"

Підготувала вихователь Ладняк О.Л.

Знання й уявлення

  1. Чи може дитина розповісти про своє місто, вулицю ?
  2. Чи знає своє прізвище, ім’я, по батькові, членів родини?
  3. Чи знає скільки їй років?
  4. Чи розрізняє кольори?
  5. Чи може назвати пори року і місяці,дні тижня?
  6. Чи розуміє поняття «зверху-знизу», «зліва-справа» і т.п.

Пізнавальні процеси:

  1. Чи може здійснювати найпростішу класифікацію: живе-неживе, птахи-звірі, дерева-кущі-трави, фрукти-овочі?
  2. Чи помічає відсутність одного предмета серед 7-10?
  3. Чи може назвати наступне число?
  4. Чи згадує казку за ілюстрацією?

Мовленнєвий розвиток:

  1. Чи чітко вимовляє звуки, слова?
  2. Чи правильно будує речення?
  3. Чи може переказати казку, чи знає вірш напам’ять?
  4. Чи розмовляє з іграшками в процесі гри?
  5. Чи вільно спілкується з незнайомцями?

Емоційно-вольовий розвиток:

  1. Чи виглядає веселою та задоволеною?
  2. Чи швидко проходить страх, тривога?
  3. Чи може посидіти спокійно 15 хвилин?
  4. Чи піддається на умовляння та стримує роздратування?

Підготовка руки до письма:

  1. Чи правильно тримає ручку, олівець?
  2. Чи вміє користуватись фарбами,пластиліном, та вирізати ножицями по лінії?
  3. Чи вміє малювати та зафарбовувати олівцем зображення?
  4. Чи швидко може зібрати дрібні предмети (ґудзики, квасолини…)?


Консультація до Всесвітнього Дня сім'ї

Підготувала вихователь Щипська Л.В.

15 травня щорічно відзначають Міжнародний день сім’ї, встановлений Генеральною Асамблеєю ООН у 1993 році.

Сім'я – це берегиня людських цінностей, джерело любові, те, без чого не може існувати людина. Вона важлива для кожної людини, з неї починається життя та розвиток дитини. В сім´ї маля отримує перші уроки любові до батька-матері, до своєї Батьківщини, набирається сил і натхнення, які допомагають їй впродовж всього життя долати життєві труднощі, досягати вершин і отримувати перемоги. Щасливе дитинство дітям можуть забезпечити тільки батьки. Вони виховують, захищають, люблять і вчать як треба себе вести в тій чи іншій ситуації.

Щасливі сім'ї мають власні традиції, які об'єднують всіх членів сім'ї. Наприклад, традиція кожні вихідні водити дітей у похід не лише згуртує всю родину, але й долучить маленьких непосид до культури і правильному ставленню до природи. Доброю традицією можуть стати посиденьки усіма родичами в затишній атмосфері. Можна пригадати кумедні історії з дитинства батьків та їх родичів, послухати про своє дитинство і дати настанову своїм дітям, переглянути всім разом хороший фільм. Для таких зустрічей досить зібрати за один столом всіх родичів, приготувати смачну вечерю, можна навіть зробити кожному невеликі приємні подарунки і влаштувати цікаві конкурси.

Якщо немає можливості особисто привітати батьків, дідусів та бабусь необхідно обов'язково подзвонити їм і сказати теплі слова привітання.


Поради батькам: "Як покращити пам'ять дитини".

Підготувала практичний психолог Кеба Т.А.

5 простих та ефективних способів.

Гарна пам'ять - важлива складова для повноцінного розвитку та самореалізації дитини. Розвивати пам'ять потрібно ще з найменшого віку, тоді результат буде дійсно позитивним.

А для того, щоб поліпшити рівень її розвитку, можете скористатися простими способами:

1. Запитуйте, як пройшов день дитини. Бажано, аби ця розповідь була детальною. Такі монологи допоможуть вашій дитині навчитися вибудовувати хронологію подій, аналізувати їх. Спочатку розповідь дитини буде плутаною, але з часом її мова стане більш зв'язною, вона буде згадувати все більше подробиць і дрібних деталей.

2. Читайте з дитиною книги. Поки дитина ще маленька, читайте йому, наприклад, перед сном цікаві і прості казки або вірші. Пробуйте разом вчити невеликі чотиривірші напам'ять. Це самим позитивним чином позначиться на словниковому запасі вашого малюка. А коли він навчиться читати самостійно, постарайтеся прищепити йому любов до цієї справи. Нехай книга стане хорошим другом для дитини. Навіть якщо дитина не дуже хоче, нехай для неї обов'язковим правилом буде читання декількох сторінок в день якої-небудь книги. І обов'язково просіть дитину переказати прочитане і висловити своє ставлення.

3. Грайте з дитиною в слова. Називайте малюкові 10 слів і просіть повторити їх. Можна вибирати слова певної тематики (фрукти і овочі, їжа, іграшки, дерева, квіти, які предмети є в кімнаті і т.д.). Всі слова, які дитина не назвала, їй обов'язково потрібно нагадати. Вважається, що якщо малюк 6-7 років може повторити 5 слів з 10, у нього хороша короткочасна пам'ять. Для розвитку зорової пам'яті можна викладати перед малюком картинки (наприклад, 5-7 штук) і просити запам'ятати їх. Потім можна прибрати одну або дві і запитати, чого не вистачає, або перемішати все картинки місцями і попросити малюка викласти їх в первісному порядку.

4. Навчіть дитину методу асоціацій. Такий спосіб відмінно допоможе запам'ятати інформацію. Навчіть дитину вибудовувати взаємозв'язки між словом і чимось дуже знайомим і зрозумілим їй. Запитайте у малюка, з чим у нього асоціюється те чи інше слово або разом придумайте. Асоціації можуть бути звичними або смішними, знайомими кожному або зрозумілими тільки вам і малюкові.

5. Вивчайте разом іноземну мову. Це прекрасне тренування для пам'яті, як і будь-який новий навик, наприклад, гра на музичному інструменті або навіть навчання танцям. 10 нових іноземних слів в день або пара простих фраз - запам'ятати їх не забере багато часу, зате це дуже корисно і в майбутньому ця навичка дитині точно стане в нагоді. І обов'язково повторюйте вивчене напередодні на наступний день.


Консультація для батьків: "Як привчити дитину до порядку"

Підготувала вихователь Білоцерківець Л.В.

Усі діти прагнуть бути самостійними, але вони не завжди погоджуються виконувати доручення батьків.

Якщо діти з раннього віку починають допомагати батькам по господарству, то вони будь-яке нове заняття сприйматимуть не як повинність, а як можливість навчитися чогось нового. Але, на жаль, мами і тата часто скаржаться на те, що їхня. дитина виконує усі доручення «з-під палки». Як же виховати у малюка відповідальність і свідоме ставлення до дорученої справи?

Насамперед, мами і тата повинні подбати про те, щоб у малюка були свої обов'язки, які, окрім нього, ніхто не виконуватиме. Наприклад, дошкільник має після прогулянки почистити черевики і повісити на місце свою курточку, скласти перед сном іграшки і прибрати зі столу після обіду... Коло обов'язків може бути різноманітним, головне - не доручати робити те, з чим йому буде важко впоратися.

Спочатку ненав'язливо керуйте процесом. Хочете, щоб малюк витер пил на меблях? Покажіть, як це потрібно зробити. І нічого, якщо перший досвід виявиться невдалим, не потрібно вказувати малюкові на помилки - і з часом він всього навчиться. Краще похваліть його. Можна навіть сказати: «Ти дуже добре впорався з цим завданням, тому тепер я довіряю тобі таку відповідальну справу, як миття за собою посуду». І ось вже звичайна робота у домі із категорії «примусової» переходить у спосіб заохочення, і малюк буде із захопленням виконувати будь-яке ваше доручення. У дошкільному віці, коли малюка ще тільки починають залучати до праці, дуже корисно заохочувати й нагороджувати його за кожну виконану роботу (хоча б наклейкою або зірочкою), це стане для нього гарною мотивацією.

І ще один важливий момент: намагайтеся все робити разом із малюком. По-перше, це найкращий приклад і стимул для нього. По-друге, ніщо так не об'єднує, як спільна праця.

Батькам варто замислитися і про те, як поводитися, якщо малюк не виконав доручену справу.

Він має розуміти: до вимог дорослих варто ставитися із повагою, а байдужість та небажання не залишатимуться безкарними. Тому потрібно із самого початку обговорити це з малюком. Йдеться не про тілесне покарання або щось подібне, що принижує гідність маленької людини, а про те, щоб навчити малюка дотримуватися слова. Пропонуючи малюкові щодня прибирати свої іграшки, домовтеся з ним: «Ти маєш починати класти на місце іграшки одразу, як тільки я тобі нагадаю про це, і зробити це потрібно до початку вечірнього мультфільму. Якщо за цей час ти не прибереш іграшки на місце, їх приберемо ми. І два дні ти не будеш ними гратися».

Головне в такій домовленості - бути послідовним і не змінювати рішення. Якщо це вийде - малюк навчиться вчасно виконувати обіцянку. В іншому випадку - він думатиме, що завжди знайдеться спосіб «ухилитися» від обов'язків.


Пам'ятка для батьків:"Розвиток творчості дитини"

Підготувала вихователь Білоцерківець Л.В.

  • Знайомте дітей з усіма видами мистецтва.
  • Відвідуйте з ними театри, концерти, виставки , циркові вистави, музеї тощо.
  • Читайте дітям авторські та народні казки, дитячу літературу.
  • Заохочуйте дітей до імпровізованої драматизації казок, пісень, віршів.
  • Пропонуйте дітям придумувати свої казки й відображати у малюнках, грі, діях.
  • Виготовляйте разом з дітьми різні види лялькового театру (настільний, театр-рукавичка, тіньовий, пальчиковий тощо).
  • Дозволяйте дітям переглядати дитячі передачі, фільми, мультфільми.
  • Організовуйте домашні концерти, на яких діти будуть виконувати не тільки знайомі пісні та таночки, а й придумані.
  • Дозволяйте дітям фантазувати, виявляти творчість.
  • Розвивайте у своїх дітях творчі здібності шляхом відвідування музичних шкіл, театральних гуртків та студій.


Пам'ятка до Дня пам'яті та примирення: "Як виховати маленького патріота"

Підготувала вихователь Ладняк О.Л.

* Розповісти про визначні пам'ятки, які знаходяться у вашому місті.

* Познайомити дітей із назвою вулиці, на якій ви знаходитеся. Чому вона так називається?

* Побувати в прабабусь та прадідусів і розпитати, що вони знають про історію рідного міста. Які цікаві легенди, приказки, забавлянки вони знають? Запишіть, а потім завчіть їх з дітьми.

* Здійснити цільову прогулянку разом з дітьми по визначних місцях рідного міста, а ввечері запропонуйте намалювати свої враження від прогулянки.

* В День Перемоги всією родиною відвідати парк Пам'яті. Вшануйте ветеранів Великої Вітчизняної війни, покладіть квіти до пам'ятника.

* Завжди звертайте увагу на чистоту і порядок у рідному місті. Поговоріть з дітьми, як зробити так, щоб місто завжди було охайним і привабливим.

* Разом з дітьми посадіть біля свого будинку квітники, дерева. Доглядайте за ними разом з дітьми.

* Частіше розповідайте дітям про видатних людей, які проживали чи проживають і донині в рідному місті.

* Знайомте дітей зі звичаями та традиціями рідного краю.

* А якщо ви хочете посіяти в душі дитини золоті зернятка духовності, любові до рідного краю, слова, співайте, читайте, спілкуйтеся із нею мовою кращих творів українського фольклору та видатних вітчизняних поетів і письменників.

* Запропонуйте дітям намалювати селище в майбутньому.

* Створіть сімейний фотоальбом «Я і місто моє».

Нехай ваші діти зростають гідними синами і донями рідного краю, рідного міста. Плекаючи у дітей почуття любові до Батьківщини, виховуючи майбутнього громадянина, дорослі мають передусім прищепити дітям глибоку повагу і турботливе ставлення до своєї малої батьківщини — рідного міста, району.


ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

«Вчимось розповідати казки дитині»

Підготувала вихователь Товтін Т.О.

Казка відіграє важливу роль в житті дитині. Вона виховує, розвиває, навчає і лікує. Діти із задоволенням слухають і самі придумують казки. І дуже важливо слухання казки зробити цікавою подією, що запам’ятовується. Цього легко домогтися за допомогою декількох простих правил.

1.Добираючи казки, спочатку варто добирати такі, які можна не читати, а переповідати дітям. Це дасть змогу бачити очі дітей, їхню реакцію на розповідь.

2.Не треба уривати свій переказ перекладом чи поясненням бо так порушується цілісне сприймання твору. Не треба турбуватися тим, що дитина щось не розуміє: окремі незнайомі слова можуть звучати у її свідомості, немовби чарівна музика, збуджуватимуть цікавість, стимулюватимуть процес пізнання.

3.Знайдіть книгу с привабливими ілюстраціями, які зацікавлять вашу дитину. Ще один хороший засіб для ілюстрування казок – ляльковий театр.

4. Озвучуйте головних персонажів різними голосами. Змінюйте тон для озвучування тварин. Наслідуйте низький і грубий голос ведмедя, улесливу інтонацію лисиці чи сумний голос скривдженого зайця. Це допоможе дитині яскравіше уявити її героїв.

5. Додавайте деякі шумові ефекти. Наприклад: « Вовк грізно загарчав: гррр –р- р-…»( замість: вовк загарчав).

6. Розповівши чи прочитавши казку слід ставити заздалегідь продумані запитання, щоб з’ясувати, чи зрозуміла дитина зміст твору.

7.Коли дитина добре запам’ятає всю казку, запропонуйте їй розіграти казку в ролях, взявши на себе роль уподобаного персонажа або відразу декількох героїв.

8. Пропонуйте дитині розповідати знайомі казки. Спочатку з вашою допомогою, а потім самостійно.

9.Придумайте казку разом з дитиною, а згодом запропонуйте їй зробити це самостійно. Казка містить універсальні «рецепти» розв’язання багатьох проблем. Тому, слухаючи або придумуючи казку, дитина за допомогою дорослого буде вчитися переборювати свої найглибші неусвідомлені труднощі.

5 хитрощів, або як домогтися того, щоб дитина Вас слухалася!

Матеріал підшукала Щипська Л.В.

Всі знають, що маніпуляція - це погано. Але іноді потрібно щоб дитини зробила щось «тут і зараз». На цей випадок ми пропонуємо вам кілька порад. Говорячи відверто, це способи маніпуляцій, але ми будемо використовувати їх тільки в крайніх випадках, і назвемо «хитрощами».

Хитрість №1: Запропонуйте дитині «вибір без вибору».

Наприклад: «Нам потрібно зробити прибирання, ти будеш складати в коробку конструктор або машинки?». Незалежно від того, що вибере дитина, іграшки в кімнаті будуть складені.

Хитрість №2: Перетворіть те, що не любить дитина, в щось привабливе.

Деякі мами дуже дивуються: як це, дитина не все їсть? Адже приготувати їжу можна по-різному, з звичайних продуктів можна зробити кораблик або смішне обличчя, і малюк не помітить, як з'їсть все, що лежить на тарілці. А вже якщо дозволити їй допомагати в приготуванні їжі! Нудне прибирання можна перетворити на веселу гру, наприклад, влаштуйте змагання, хто більше речей складе в коробку? Нехай домашня робота стане веселою грою!

Хитрість №3, яка зовсім ніяка і не хитрість: Домовляйтеся.

Виконаєш роботу - зможеш подивитися мультик.

Хитрість №4: Дозволяйте дитині вигравати.

Наприклад, вигадайте традицію, за якою перший, хто одягнеться вранці, зможе вибирати, чим всі будуть снідати. Звісно це маніпуляція, але в той же час це весело!

Хитрість №5: Знайте чим цікавиться дитини.

Яка улюблена передача вашої дитини? Ви до сих пір думаєте, що домашні справи це нудно, а з дитиною - ще й важко? Дитина допоможе вам знайти творчий підхід до будь-якої справи!

Але варто пам'ятати, що дитина, яка часто піддається маніпуляціям, дуже швидко цьому вчиться, і дуже рано батьки починають відчувати на собі всі «хитрощі», раніше застосовувані до неї.


8 порад для батьків: «Як розвинути в дитині вміння відстоювати свою думку та протистояти негативному впливу з боку інших»

Матеріал підшукала вихователь Ладняк О. Л.

  1. Навчіть дитину казати «Ні». Роз'ясніть дитині що не завжди треба погоджуватись з іншими, що бувають ситуації коли треба відмовити задля збереження свого здоров'я, та ін.
  2. «Не підвищуйте голос на дитину». Підвищуючи голос на дитину ви несвідомо даєте дитині зрозуміти, що з нею можна так себе поводити, що будь-хто може, накричати, принизити.
  3. «Дозволяйте дитині помилятись». Помиляючись дитина вчиться знаходити методи вирішення проблем.
  4. «Всі ми різні і це чудово».Говоріть дитині що всі ми різні. І ті діти з якими ти товаришуєш можуть не розділяти твої бажання, та не цікавитись тим що цікаво тобі, але це не означає що ти повинен покинути улюблену справу
  5. «Ділитись не завжди добре». З раннього дитинства нас вчать ділитися. Часто ми чуємо: «Чому ти не хочеш ділитися машинкою/лялькою, ніхто з тобою таким(ою) дружити не буде» і т. п. А ви ніколи не замислювались чому саме дитина не хоче ділитися? Можливо тому що це її найулюбленіша іграшка і з нею вона себе відчуває комфортно, чи просто вона нова і дитина ще не встигла нею награтися (насититися нею), чи в неї вже був негативний досвід. Вчити ділитися потрібно, але щоб дитина цього хотіла сама ,.а не під натиском дорослого.
  6. «Право вибору». Надавайте дитині право вибору. За можливості купуйте те, що обере дитина. Так вона навчиться виражати власну думку та проявляти себе.
  7. «Проси про допомогу» розкажіть дитині що просити про допомогу коли тебе хтось ображає потрібно, і це є нормально. В дорослому житті вони не залишаться сам на сам зі своєю проблемою, а будуть вирішувати її з допомогою спеціалістів (лікарів, психологів ).
  8. Коли тобі щось не подобається скажи це». Нехай ваша дитина не боїться сказати: «Не чини так зі мною – мені болячи», «Не кричи на мене – мені страшно». Коли ваша дитина стане дорослою вона не потрапить на роль «жертви» в стосунках, чи відносинах з іншими.


Як заохотити тата до ігор з дитиною.

1. Не критикуйте способи та іграшки, якими батько грається з дитиною. Коли гра іде за власним бажанням, тоді учасники отримують від неї насолоду. А коли все іде через силу – виникає лише бажання швидше все закінчити. Тато повинен бути «живим», гра повинна йти від душі, він повинен бути включений, а якщо ви будете підказувати, то цього не буде. Ви можете внести свої корективи у випадку, якщо гра може зашкодити здоров’ю чи життю учасників і оточуючих людей.

2. Краще, щоб у батька з дитиною був певний визначений час для ігор (наприклад, після роботи). Якщо є регулярність, то це вже переростає в традицію, що само собою закріплює частоту взаємодії тата з малечею.

3. Добре, якщо в сім’ї є певні види взаємодії в яких приймає участь ЛИШЕ тато. Наприклад, політати, прогулянка з машиною, пограти в хованки. У дитини формується асоціація, про те, що тільки з татом відбувається дана гра. Це особливо актуально для мам маленьких діток – коли діти з мамою багато часу, «мамині», просять тільки її грати, а тата «бояться» і «забувають» за той час поки він на роботі). Бажано, щоб тато сам організував ці види ігор.

4. Намагайтесь організувати так, щоб дитина гралася з татом, коли вона має гарний настрій. Якщо її щось турбує, бажано, щоб в цей час поряд була мама.

5. Залишайте дітей на тат, особливо, коли малюку не час спати. Мамі обов’язково потрібен час щоб розвіятись, а тато має прекрасну можливість попрактикуватись самостійно, а не під вашим пильним наглядом. Будьте впевнені, немає ситуацій з якими б не впорався батько!

6. Хваліть тата за проявлену турботу і вміння встановлювати контакт з дитиною,знаходьте позитивні моменти, схожі риси і озвучуйте їх. Тоді в них з’явиться впевненість і бажання і надалі грати з дітьми. Крім того, хваліть тата в очах дитини. Наприклад, «бачиш який тато молодець – може знайти вихід з будь-якої ситуації (щось там трапилося), полагодити будь-яку поломку (зламалася машинка) і т. д.».

7. І на останок, мами, пам’ятайте, що на ігри з дитиною тато витрачає більше енергії, оскільки вони зазвичай активніші. Саме тому такі ігри досить короткотривалі і рідші ніж ігри з мамами. Майте це на увазі і не змушуйте тат гратися з дітьми!


«Рекомендації для батьків щодо створення розвивального предметно - ігрового середовища вдома»

Підготувала вихователь Ладняк О.Л.

Знайдіть можливість організувати дитячий куточок чи створіть таке розвивальне середовище, в якому б дитина більш активно і природно пізнавала себе, навколишній світ в усіх його взаємодіях.

Раджу: 1.«Чарівне дзеркальце»-дуже важливо організувати дитяче дзеркало, трельяж. Краще за все це дзеркало розмістити в прихожій: коли дитина йде з квартири, то вчиться приводити себе в порядок і, навпаки.

2.Полиця найулюбленіших іграшок. Періодично полиця оновлюється новими іграшками.

3.«Мішечок «добрих справ» Торбинка, прикрашена аплікацією. За кожну добру справу в мішечок кладуть дрібний предмет, іграшку, цукерку тощо.

4. «Цікава скринька» — (коробка). В цю скриньку дитина, а краще, якщо це будуть робити всі члени родини, складають цікаві речі, необхідні для розвитку її фантазії.

5. Маленький дослідник. Необхідно зібрати в ящичок або на спеціальній поличці потрібні для дитячого дослідження речі: магніти, вже не працюючий телефон, бінокль, мікрофон, годинник тощо.

6. «Дитяча бібліотечка». Дитячі книги, акуратно складені, знаходяться в доступному для дитини місці, щоб у будь-який час вона могла задовольнити свою потребу у пізнанні.

7. Розвивально-ігровий матеріал (ребуси, кросворди, і так далі.

8. «Умілі ручки». В квартирі продумується куточок майбутнього майстра або «вмілиці»


В ЯКІ ІГРИ ГРАТИ З ДІТЬМИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ВДОМА?

Підготувала вихователь Щипська Л.В.

Гра – це «чарівна скринька», за допомогою якої можна навчити дитину читати, писати і, головне, – мислити, спостерігати, розуміти, доводити власну думку, творити. Спільні ігри дають батькам чудову можливість більш пізнати свою дитину, її внутрішній світ, а головне позитивно взаємодіяти з нею.

Дітям старшого дошкільного віку поступово набридає гратися великими іграшками, їх більш цікавлять іграшки з кіндер - сюрпризів, дрібні іграшки: тваринки, машинки, солдатики, лялечки, динозаври. Вони з радістю програють з ними безліч різних варіантів гри. Діти будуть в захваті від незвичайного конструктору, моделей кораблів і літаків, яскравих фломастерів та пластиліну, цікавих настільних ігор, набору для шиття і в'язання. Дошкільнята люблять робити іграшки-подарунки власноруч, майструвати.

Конструювання розвиває у дітей моторику рук, розвиває логічне мислення та математичні навички (підрахунок кількості деталей, поділ цілого на частини, додавання різних кількостей деталей, відкриє у дитині розуміння пропорцій). Коли дитина має ідею того, що вона хоче збудувати з цеглинок LEGO, вона може реалізувати її. Для цього їй потрібно спочатку проаналізувати ідею, об’єкт, спланувати послідовність дій і створити задумане. Це вчить дитину досягати мети, розвиває уважність, можливість знаходити різні шляхи вирішення завдань, вміння завершити справу до кінця.

Дітям подобалося грати в ігри-загадки. Розгадування загадок розвиває здатність аналізувати, узагальнювати, формує вміння робити висновки.

Пазли – це корисна, пізнавальна, розвиваюча гра для дітей. В ході збирання цікавих диво-карток розвивається дрібна моторика рук, логічне мислення, терпіння та спостережливість. Як цікаво виготовити пазли разом з дітьми самостійно! Для цього потрібно розрізали на декілька частин листівки, роздруковані на принтері картинки з зображенням машинок, казкових героїв.

Сучасне життя вимагає від людини креативного мислення, нестандартних дій, тому важливо навчати дітей вміти аналізувати ситуацію, робити висновки. Одним з засобів, що сприяють розвитку інтелектуальних дій, є гра в шашки. На думку Василя Сухомлинського, вже у дошкільному віці поміж дітей розрізняють дітей теоретиків та мрійників. Шашки однаково потрібні, як одним, так і іншим. Теоретикам вони допоможуть розвинути логічне мислення, а мрійникам дадуть змогу збалансувати здібності необхідні для навчання в школі. Найважливіший та дієвий засіб, як зацікавити дітей шашками – це захопитися грою разом з нею.


Ось декілька порад батькам про те, як можна розвивати логіко-математичне мислення дитини у невимушеній «домашній» обстановці, під час повсякденного спілкування.

Підготувала вихователь Ладняк О.Л.
На прогулянці

• На прогулянці не звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння»: нагадайте своєму маляті, що ви у горах чи у будинку чули як луна «повторює» останні слова, і запропонуйте йому на певний час стати такою луною. Наприклад : «Я скажу чотири, а ти повториш за мною двічі (тричі...) «чотири», «чотири»...

У кімнаті

• Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казку, оповідання, віршик, перед ті як задовольнити її прохання запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером.

• Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуй дитині взяти участь у процес підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, можна розкласти перед нею пластмас горщики різні за розміром і дати завдання скласти їх один на один за принципом мотрійки.

На природі

• Виїжджаючи з дітьми на природу можна зайняти їх пошуками «курячого бога». Це камінчики з діркою, які, за словами людей, приносять щастя тому, хто їх знаходить. Камінчики можна лічити, групувати за розміром, кольором, нанизані на нитку.

•Можна полічити, хто знайшов більше камінчиків, порівняти, чиє намисто найдовше шляхом накладання одне на одне.

Цікаво буде оголосити конкурс на знаходження найменшого чи найбільшого камінчика. Камінчики, які мають незвичну форму, можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями. 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викласти якусь геометричну фігуру або інше зображення, порівняти, яких матеріалів використано більше.

Під час спостережень За деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева (точний окомір), листочки на дереві, пташок, які прилетіли чи відлетіли. Для розвитку орієнтування просторі запитуйте малюка, у який бік хиляться гілочки, коли дме вітер, - вправо чи вліво, знайти найвищий дуб; обійняти найтовстіше дерево; виміряти мотузкою товщину клена та прикласти до умовної мірки; викласти з листочків велике та маленьке коло, найдовшу, найкоротшу доріжку.


Ігри на упізнавання

• Запропонуйте дитині пошукати навколо себе предмети, що мають форму яких-небудь геометричних фігур.

• Запропонуйте дитині на дотик дістати з мішечка предмет певної форми.

• Покажіть дитині декілька геометричних фігур. Попросіть її заплющити очі й заховайте одну з них. Запитайте, що саме заховане.


Малюнки з фігур

Запропонуйте дитині самій, олівцем чи фломастерами, намалювати, використовуючи тільки геометричні фігури, різні картинки. Почати краще з будиночків, казкових веж і машинок. А далі надайте дитині можливість обирати самій.

настільних ігор: доміно, морський бій, шашки, шахи, монополія, навіть хрестики-нулики

Грайте й розвивайте логіку!


Прості правила прибирання з дитиною

Підготувала Ладняк О.Л.

Правило 1. Розділяйте обов’язки Зрозуміло, що прибрати самій і простіше, і швидше. Але для вас головне - виховати в дитині охайність і прагнення до чистоти.

Правило 2. Розвивайте відповідальність Малюк повинен зрозуміти, що лад у домі - це завдання не тільки батьків, але і його. Якщо ви втомилися після важкого дня або затримується на роботі, попросіть малюка самостійно прибрати у своїй кімнаті, полити квіти або ще щось.

Правило 3. Не забувайте заохочувати самостійність Нехай малюкові не одразу вдасться якісно вимити посуд або акуратно скласти речі, головне - що він це зробив самостійно. Обов’язково похваліть його за роботу.

Правило 4. Стримуйте слово і не виконуйте за дитину роботу Ви можете мотивувати дії малюка, пообіцявши йому після прибирання піти на прогулянку або подивитися улюблений мультфільм. Обов’язково виконайте обіцяне.


Цікавинки для батьків та дітей

«В ЯКІ ІГРИ МОЖНА ПОГРАТИ З ДІТЬМИ НА КУХНІ»

Підготувала вихователь Ладняк О.Л.
ГРА «Їстівне-неїстівне».

Правила гри: Дорослий називає різні предмети (наприклад, картопля, ніж, виделка, торт, каструля і т. п.) дитина в свою чергу повинна відповідати «їстівне» або «неїстівне». Потім можна помінятися ролями.

ГРА «Колір, форма, розмір»

Правила гри: Батьки пропонують дитині назвати продукти (предмети на кухні) певного кольору, форми, розміру).

ГРА «Хто більше»

Правила гри: Спільно з дитиною виберіть тему гру (н-р: «Посуд») і по черзі називаєте посуд. Хто більше назвав, той і виграв!

ГРА «Назви лагідно»

Правила гри: Рідні називають будь-яке слово, а дитина повинна назвати його ласкаво, наприклад, моркву-морковочка, тарілка-тарілочка і т.п.

ГРА «Назви мене…»

Правила гри: Спільно з дитиною вибираєте тему гри, наприклад, фрукти. І по черзі «ображаєте» один одного фруктами! (Ти - яблуко!, А ти - ананас! А ти - банан! Тощо)

Завдання на розвиток дрібної моторики:

1. розсортувати білу і червону квасолю;

2. викласти з квасолі яку-небудь фігуру, цифру, букву, слово...;

3. в мішечок покласти крупу (рис/гречка/горох) і дрібні іграшки з кіндер-сюрпризу. Вгадати на дотик знайдений в мішечку предмет;

4. порахувати скільки їдалень (чайних) ложок, н-р, рису увійде чашку, банку...

Фантазуйте і грайте на здоров'я!


Поради мудрим батькам: "Що хоче чути дитина"

підготувала вихователь Миронова Н.Ю.

Іноді здається, що підтримати дитину можна тільки словами «молодець, добре!» Насправді таких слів куди більше. Саме вони допомагають дитині відчути, що ви її любите, розумієте і приймаєте.

Покажіть дитині, що вірите в неї:

«Я тобі довіряю». «Я в тебе вірю». «Я поважаю твоє рішення». «Це непросто, але ти зможеш». «Ти робиш правильно». «Ти все правильно розумієш». «Як тобі це вдалося?» «Навчи мене. Як це в тебе виходить?». «Ти робиш це краще, ніж я». «У тебе виходить це краще, ніж у мене».

Зверніть увагу на зусилля і старання дитини:

«Я бачу, ти доклав чимало зусиль». «Я бачу, як ти старався». «Виходить дуже добре!» «Ти наполегливо рухався в перед – і все вдалося» «Можу уявити, скільки часу на це пішло!» «Уявляю, як довго ти намагався, щоб це вийшло!» «Твої старання дають гарний результат!» «Ти добряче потрудився над цим – і результат чудовий!»

Подякуйте за час, проведений разом:

«Я дуже ціную час, який ми з тобою проводимо разом». «Я з нетерпінням чекаю, коли ми зможемо знову пограти завтра». «З тобою дуже цікаво». «Мені дуже сподобалося, як ми пограли». «Я рада, що ти вдома». «З тобою дуже цікаво і приємно грати».

Допоможіть дитині самій оцінити свій результат:

«Що ти думаєш про це?» «Уявляю, як тобі самому приємно!» «Що тобі самому тут найбільше подобається?» «А як ти сам думаєш?» «А що ти сам про це думаєш?» «А як тобі здається?» «А тобі самому як би хотілося?»

Дякуйте дитині за допомогу та внесок:

«Щиро дякую тобі за те, що ти ... (за конкретну справу)». «Спасибі за те, що ти зробив». «Спасибі за твоє розуміння». «Щиро дякую за твою допомогу». «Ти мені дуже допомагаєш, дякую!» «Завдяки тобі я закінчила цю роботу швидше». «Завдяки тобі у нас тепер так чисто».

Скажіть про те, що бачите:

«Ого! Кімната чиста!» «Дивись-но! Постіль застелена!» «Які яскраві фарби ти береш!» «Я бачу, ти дуже постарався!» «Бачу, що ти сам прибрав зі столу!» «Я не можу намилуватись тобою! Ти такий красивий!»

Змалюйте свої відчуття:

«Я дуже люблю вчитися і гратися з тобою». «Радію, коли ти вдома». «Я відчуваю, що ми з тобою як одна команда». «Мені дуже приємно, коли ти так говориш». «Я така щаслива, що ти у нас є». «Мені дуже приємно, коли ти мені допомагаєш».

Кiлькiсть переглядiв: 134

Коментарi