Головні завдання методичної роботи в закладі дошкільної освіти є:
- підвищення соціально-психологічної культури педагогічних працівників;
- вдосконалення педагогічної майстерності та сприяння особистісному зростанню педагогів;
- сприяння в опануванні світовою, національною, побутовою культурою;
- підтримка ділового тонусу педагогів;
- стимулювання розвитку ініціативи, творчості, пошуку у педагогів.
Форми методичної роботи в ЗДО з педагогами:
Колективні: інструктивно-методичні наради, педагогічні ради, педагогічні читання, теоретичні семінари, семінари-практикуми, колективні перегляди освітнього процесу. Групові: методичні об'єднання, робота творчих груп, консультації. Індивідуальні: наставництво, самоосвіта, взаємовідвідування, робота над проблемними питаннями, атестація.
Напрямки методичної роботи в ЗДО:
- вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; - стимулювання творчого потенціалу; - підвищення педагогічної культури вихователів; - вдосконалення педагогічної майстерності; - розвиток спеціальних умінь та навичок; - удосконалення навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.
Принципи методичної роботи в ЗДО:
- гуманізм, демократизм; - педагогічна співпраця з вихователем; - робота в режимі довіри, доброзичливості; - творча атмосфера, стимулювання творчої активності; - допоміжно-регульований контроль; - надання вихователю права вибору; - системність методичних заходів; - випереджальний характер методичної роботи.
Методична робота в сучасному закладі дошкільної освіти сьогодні має бути: - організована на якісно новому рівні; - відповідати сучасному соціальному замовленню суспільства та держави (оперативність та мобільність); - мати випереджальний, аналітичний і творчий характер (прогнозування, діагностування); - базуватися на принципах науковості, системності, послідовності, наступності, конкретності; - будуватися на діагностичній основі, диференційовано, з урахуванням запитів кожного педагога (бути практичною).
Коментарi