• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Літній оздоровчий період
Літо прийшло! З ним ми пов’язуємо свої мрії про відпочинок, про виїзд на природу. Особливо хочеться порадува­ти літнім відпочинком дітей. Прагнення батьків оздоровити своїх дітей — ма­буть, сьогодні єдина сила, яка здатна це реалізувати.

Отже, літнє оздоровлення дітей:

Інструкція для батьків з охорони життя та здоров’я дітей на літній період

1. Загальні положення:

  • Дбайте про власну безпеку та безпеку своїх дітей
  • Не залишайте дітей без нагляду дорослих.
  • Приводячи дітей до дошкільного закладу батьки повинні передавати дитину вихователеві.
  • Батьки повинні приводити дітей до дошкільного навчального закладу добре вимитими, підстриженими, з обрізаними нігтями, одягненими в чистий одяг.
  • Батьки не повинні входити до групової кімнати без потреби.
  • Забороняється доручати забирати дітей з дошкільного закладу братикам, сестричкам яким не виповнилося 14 років, стороннім особам без згоди та попередження батьків, особам в нетверезому стані.
  • Одяг дитини в літній період повинен відповідати сезону та погоді.
  • В літній період голова дитини повинна бути захищена панамою (з натуральних матеріалів: бавовна, льон).
2. Безпека дорожнього руху:
  • Дотримуйтесь правил дорожнього руху.
  • Не дозволяйте дітям гратися біля проїжджої частини дороги.
  • Якщо ви користуєтесь громадським транспортом, будьте уважні самі та вчить дітей правилам поведінки під час посадки та виходу з транспорту.
  • Не возіть дітей на транспорті не призначеному для цього: скутери, мопеди, мотоцикли.
  • За потреби облаштуйте велосипед спеціальним сидінням для дитини.
  • Під час катання дітей на велосипедах, самокатах вчіть їх правилам велосипедистів, використовуйте тільки велосипедну доріжку, не дозволяйте кататися на проїжджій частині дороги.
3. Безпека під час перебування на природі:
  • Під час перебування на природі (у лісі, городі) разом з дітьми не збирайте і не вживайте незнайомих ягід, рослин, грибів.
  • Для походу на природу одяг добирайте таким чином, щоб максимально захистити від укусів комах, змій, кліщів.
  • Не залишайте дитину без нагляду біля водойм.
  • Регулюйте перебування дітей під сонцем, щоб запобігти опікам.
  • Не дозволяйте стрибати у воду в неперевірених місцях.
  • Дозуйте перебування дитини у воді, щоб організм не переохолоджувався.
  • Не дозволяйте запливати на глибину, використовуючи гумові іграшки, матрац.
  • Для купання добирайте місця не засмічені, з твердим дном, без водоростей та мулу.
  • Не допускайте пустощі на воді (не можна зненацька лякати, жартома кликати на допомогу, утримувати одне одного під водою).
4. Попередження дитячого травматизму під час відпочинку:
  • Не залишайте дітей без нагляду.
  • Перевірте обладнання дитячого майданчика, що запевнитися у відсутності чинників, які можуть причинити травматизм.
  • Вчить дітей правилам користування гойдалкою, каруселлю.
  • Особливо уважно обстежити пісок, у ньому можуть залишитися гострі предмети або скло.
  • Огляньте територію будинку і перевірте відсутність відкритих підвалів, каналізаційних люків, ям, електрощитів.
  • Уникайте контакту дітей з незнайомими тваринами (собаками, котами).
5. Запобігання кишково-шлункових захворювань та кишковим отруєнням:
  • Не дозволяйте вживати дітям не миті овочі і фрукти, зелень.
  • Ягоди, зелень, фрукти мити проточною водою.
  • Слідкуйте за тим, щоб діти ретельно мили руки з милом після повернення з вулиці, перед їжею.
  • Привчайте дітей дотримуватися правил особистої гігієни.
  • Дітям для пиття давайте кип’ячену воду.
  • Використовуйте в дитячому харчування тільки доброякісні, свіжі продукти.
  • Купуючи продукти в магазині звертайте увагу на термін реалізації.
  • Проводьте боротьбу з комахами, гризунами, які переносять інфекції…
Нехай Ваше літо подарує безліч щасливих миттєвостей!

/Files/images/distantsyna_osvta/polschuk/Загартування влітку-1.jpg

/Files/images/distantsyna_osvta/polschuk/Загартування влітку-2.jpg

/Files/images/distantsyna_osvta/polschuk/Загартування влітку-3.jpg

Оздоровлення дітей у дошкільному закладі влітку

За останні роки, як свідчить статистика, загальний стан здоров"я дітей погіршився: збільшилася кількість дітей дошкільного віку з хронічними захворюваннями, хворобами дихальної, ендокринної систем, опорно-рухового апарату, органів травлення. Тому питання оздоровчої роботи з дітьми в дошкільному навчальному закладі є дуже актуальне.
Улітку роботу з дітьми в дошкільному навчальному закладі прийнято називати оздоровчою. Цим визначають її основну мету і завдання. Успіх оздоровчої роботи визначається перш за все тим, наскільки своєчасно і професійно підготувався до неї колектив дошкільного навчального закладу. Організовуючи оздоровчу роботу, слід консолідувати дії педагогічних та медичних працівників задля досягнення єдиної мети – зміцнення здоров’я дітей.
Під час організації оздоровчо-виховної роботи з дітьми педагогічні працівники та медичний персонал нашого дошкільного навчального закладу дотримуються трьох принципів, а саме:
· Комплексність оздоровчо-виховних заходів;
· Системність і послідовність в оздоровленні дітей протягом визначеного періоду;
· Наступність у роботі медичних та педагогічних працівників щодо оздоровлення дітей і контролю за станом їхнього здоров’я.
Важливою складовою цього процесу також є просвітницька робота з батьками, оскільки вони мають знати основні режимні моменти, до яких дитина звикла під час відвідування дошкільного навчального закладу, і дотримуватися їх у дома. Під час підготовки до оздоровчого періоду з’ясовуємо, хто з вихованців проведе все літо чи частину його разом зі своїми батьками і не буде тимчасово відвідувати дошкільний навчальний заклад. Батькам таких дітей надаємо консультацію щодо способів загартування дошкільника протягом оздоровчого періоду.

Загартування дошкільників в оздоровчий період

Спосіб загартування

Особливості проведення

Відповідальні

Повітряні ванни

Під час прогулянки за температури повітря не нижче +180С тривалістю до 30 хв. На дітях мають бути панамки і одяг з натуральних тканин

Медична сестра, вихователі

Шляхом провітрювання приміщення без протягів тривалістю до 10 хв., під час якого діти легко одягнені

Денний сон з відкритими фрамугами

Сонячні ванни

Із дозволу лікаря, дозовано, з 9:00 до 12:00 та після 16:00, спочатку тривалістю 3-4 хв., потім – до 15 хв. одноразово та 40 хв. протягом дня

Медична сестра, вихователі

Водні процедури

Щоденне прохолодне вмивання, миття рук, шиї за початкової температури +320С, потім – кожні 3 дні температуру знижують на 10С до +220С

Медична сестра, вихователі

Обливання ніг після сну за початкової температури +360С, доводячи поступово до +240С, після чого ноги розтирають рушником – масаж шкіри

Конрасні ванни для ніг протягом 3 хв. за температури +360С та +220С, потім – за температури +400С і до +180С

Ходіння по воді за температури +220С

Купання в плес кальному басейні за температури повітря вище +260С, а води - +240…+260С

Ходіння босоніж

Ходіння по траві, м’якій землі, піску, гладеньким камінцям для профілактики плоскостопості та розвитку тактильних відчуттів

Медична сестра, вихователі

Ходіння «Доріжкою здоров’я»

Ходіння босоніж щоденно по мішечках з природними наповнювачами (сіль, пісок, квасоля, каштани, горох, гречка) для профілактики плоскостопості та розвитку тактильних відчуттів

Медична сестра, вихователі

Санація повітря сольовою лампою. Іонізація

Щоденно, за графіком у групових приміщеннях дошкільного навчального закладу

Медична сестра, вихователі

Рухова активність на свіжому повітрі

Рухові паузи, комплекси вправ ранкової гімнастики та гімнастики пробудження щодня в добре провітреному приміщенні або на майданчиках з використанням додаткового обладнання

Медична сестра, вихователі

Оздоровчий біг

Щоденно під час ранкової гімнастики з дітьми старшого дошкільного віку протягом 3-4 хв.

Медична сестра, вихователі

Добірка рухливих ігор на повітрі "Сонячна ігротека"
Літня рухлива гра "СТОНІЖКИ"

Кількість гравців: десять і більше (парна кількість).

Матеріали: крейда.

Місце гри: ігровий майданчик, парк.

На землі намалюйте крейдою дві паралельні лінії завдовжки 5—8 м (залежно від віку гравців).

Гравці поділяються на дві команди, вишиковуються один за одним перед лініями, узявши переднього гравця за пасок. Таким чином утворюється ланцюжок — «стоніжка».

Команди сідають навприсядки і за командою ведучого починають рухатись уздовж ліній. Перемагає «стоніжка», яка першою пробіжить уздовж своєї лінії.

Якщо під час руху хтось із гравців упаде, команда зупиняється і чекає, поки він підведеться, а потім знову продовжує рух.

Літня рухлива гра "КУРОЧКИ ТА ГОРОШИНКИ"

Кількість гравців: дванадцять і більше.

Матеріали: не потрібні.

Місце гри: пляж, ігровий майданчик, парк.

Із числа гравців обирають 2 «курочки» та 4—6 «горошинки». Усі інші гравці утворюють коло — «клітку».

«Горошинки» заходять у «клітку», назовні лишаються «курочки».

За сигналом ведучого «клітка» рухається по колу праворуч або ліворуч, а «курочки» ходять навколо неї, змахують крильцями та квокчуть.

За командою ведучого «Стій!» гравці зупиняються і піднімають руки, відкривши «клітку».

«Курочки» забігають у коло і намагаються наздогнати «горошинок». Упійману «горошинку» «курочка» виводить з кола. Гра продовжується знову, як тільки буде упіймана одна «горошинка». Після закінчення гри відзначаються найспритніші «курочка» та «горошинка».

Літня рухлива гра "КВІТНИК"

Кількість гравців: п'ятеро і більше.

Матеріали: м'яч.

Місце гри: ігровий майданчик, парк.

Ведучий присвоює гравцям імена квітів.

Гравці стають у коло, ведучий заходить всередину і розпочинає потім таку розповідь: «Я був у саду, багато бачив квітів, от тільки Троянди там не було». «Ні,— має відповісти йому гравець з іменем Троянда,— Троянда там була». Ведучий кидає цьому гравцю м'яч.

Троянда ловить м'яч та каже: «А от Півонії там не було...». Тут має озватися Півонія: «Півонія там була, а от Ромашки там не було...».

І так далі.

Гравець, який не встиг вчасно відгукнутися й упіймати м'яч, залишає гру.

Літня рухлива гра "КАРЛИКИ ТА ВЕЛЕТНІ"

Кількість гравців: десять і більше.

Матеріали: не потрібні.

Місце гри: ігровий майданчик.

Усі гравці стають у коло. Ведучий заходить усередину, пояснює правила гри.

Якщо ведучий промовить «карлики» — гравці мають сісти навпочіпки, якщо скаже «велетні» — усі мають підвестися і підняти руки. Той, хто помилився, вибуває з гри.

Під час гри ведучий може збивати гравців з пантелику, подаючи неправильні команди, наприклад: «Кози!», «Вода!», «Кролі!».

Перемагає гравець, який жодного разу не помилився.

Літня рухлива гра "Я ЗНАЮ БАГАТО ІМЕН"

Кількість гравців: троє і більше.

Матеріали: довга скакалка.

Місце гри: ігровий майданчик.

Двоє гравців беруть скакалку і починають її крутити.

Третій гравець перестрибуючи через скакалку, каже «Я знаю три дівочих імені: Оля, Таня, Катруся!». (Можна розпочати гру і з хлопчачих імен.)

Потім через скакалку стрибає наступний гравець. Але він має назвати вже чотири імені. Гра триває, поки хтось із гравців не назве заздалегідь обумовлену кількість імен (наприклад, десять). Перемагає найспритніший і найкмітливіший гравець. Гравці мають називати підряд або лише дівочі, або лише хлоп'ячі імена. Плутати не можна.

Літня рухлива гра "КОШИК ІЗ ФРУКТАМИ"

Кількість гравців: десять, п'ятнадцять.

Матеріали: не потрібні.

Місце гри: ігровий майданчик, парк.

Кожен гравець обирає для себе назву фрукта або ягоди. Потім гравці стають у коло.

Ведучий обходить коло, дізнаючись, який плід обрав для себе кожен гравець. Після цього він заходить у коло і розпочинає гру такими словами: «Якось я був у садку і побачив там дерева з чудовими грушами та яблуками».

Поки ведучий промовляє це речення, «яблуко» та «груша» міняються місцями. А ведучий, помітивши це, намагається зайняти одне із місць у колі, що звільнилися.

Якщо в розповіді ведучого трапляються слова «кошик із фруктами» або «кошик з ягодами», то усі гравці, що обрали для себе ці плоди, мають помінятися місцями.

Якщо ведучому вдасться зайняти будь-чиє місце в колі, то гру продовжує гравець, який забарився.

Літня рухлива гра "ДЕ ЗАХОВАЛАСЯ МОНЕТКА?"

Кількість гравців: від двох до шести.

Матеріали: по одній монетці (камінцю, мушлі або іншій дрібній речі) та по п'ять фішок для кожного гравця.

Місце гри: пісочниця, піщаний пляж.

Кожен гравець нагрібає з піску п'ять невеликих горбочків. Усі гравці відвертаються, ведучий ховає в одному з горбків монету.

Перший гравець віддає фішку і обирає горбочок, де, як він вважає, має знаходитись монета. Якщо він знаходить монету, то гра починається спочатку.

Якщо гравець не знаходить монету, то віддає ще одну фішку за право продовжити пошук під іншим горбочком.

Гра триває до тих пір, поки не знайдеться монета або у гравців не залишиться жодної фішки.

Можна дещо змінити правила гри: нагребти горбочків за кількістю гравців. У такому випадку гравець, який відшукає монету, забирає фішки тих, чиї спроби виявились марними.

«Швидко по місцях!»

Усі гравці шикуються в одну чи дві колони і витягують руки вперед, злегка торкаючись ними плечей попередніх гравців.

За сигналом ведучого: «Розбіглися!» — усі діти розбігаються в різні боки. За другим сигналом: «Швидко по місцях!» — усі мають вишикуватись у початкове положення. Хто з гравців найшвидше стане на своє місце і правильно витягне руки, стає переможцем.

Якщо гравців дві колони, то виграє група, що вишикувалася першою.

Шикування на початку гри можуть бути найрізноманітніші, залежно від рівня підготовленості дітей, їх можна вишикувати у дві шеренги і запропонувати схрестити руки із сусідами. Можна виши­кувати в колону по двоє чи запропонувати сісти або стати на коліна; можна вишикувати у два кола, руки покласти на плечі сусідів тощо.

«Космічні перегони»

Гравці утворюють команди. Кожній команді потрібен великий м'яч. Мета гри — простежити, яка команда перша освоїть космос. Перший гравець з кожної команди пробігає через кімнату з м'ячем і котить його назад до наступного гравця. Та команда, яка перша перетне кімнату, виграє і стає володаркою космосу.

«Одвічний рух»

Усі учасники гри сідають у коло. Один гравець починає показувати фізичні рухи (махати рукою, тупотіти ногою тощо). Гравець, що праворуч нього, має повторити його рух і додати щось своє. Третій повторює рухи обох і додає своє тощо. Той, хто не може згадати хоча б одну дію чи робить рух у неправильному порядку, виходить з гри.

«Скакалки»

Ви правильно здогадалися: «скакалки» — це ігри зі скакалкою. Але і тут дитяча фантазія видумала стільки несподіваних варіантів, що «скакалки» можуть за своєю цікавістю змагатися з будь-якою азартною грою.

Приміром, варіант «Дзеркало». Ведучий стрибає зі скакалкою, змінюючи через кожні десять стрибків спосіб стрибання. Інші учасники гри повторюють рух із максимальною точністю. Тут велике поле для вигадки — стрибки, схрещуючи і розводячи руки, і високо піднімаючи коліна, і крутячи скакалку так швидко, щоб вона встигла зробити два оберти за один стрибок, тощо. Хто перший помилиться, той і програв.

«Алфавіт»

При кожному стрибку гравець має назвати одну з букв алфавіту (спосіб стрибання має бути складним, щоб важко було безпомилково стрибнути тридцять три рази, називаючи всі букви алфавіту). Зробивши помилку, гравець має відразу назвати рослину на цю букву чи тварину, чи місто, про що домовляються перед грою. Якщо це вдалося зробити відразу, гравець може починати стрибати спочатку, якщо ні — черга наступного гравця. Завдання учасника гри — пройти всі букви алфавіту.

«Золоті ворота»

Двоє ведучих, узявшися за руки зверху, утворюють ворота і співають пісню:

Золоті ворота

Пропускають не завжди.

На перший раз прощається,

На другий раз забороняється,

А на третій раз — не пропустимо вас!

Усі інші учасники, поки лунає пісня, пробігають крізь «ворота». На останні слова ворота зачиняються, хто «упіймався», виходить з гри.

«Ми веселі малята»

На протилежних сторонах майданчика чи зали відзначаються лініями два «будинки», де «мешкають» дві команди. Відстань між ними 15—20 кроків.

По черзі гравці проказують хором: «Ми веселії хлоп'ята. Любим бігати і грати. Ми веселії хлоп'ята, спробуй нас наздогнати!» У цей час одна команда виходить зі свого«будинку» і «хизується» перед супротивниками. Останні мають право починати ловити, коли будуть вимовлені слова: «Спробуй нас наздогнати!»

Ті, кого спіймали до лінії «будинку», переходять до команди суперників. Після чого «наступає» інша команда.

Гра триває доти, доки в одній із команд не залишиться жодного гравця.

«М'яч від стіни»

Гравці стають у шеренгу перед стіною і розраховуються за порядком номерів.

Гравець кидає м'яч об стіну, називаючи голосно номер когось із гравців. Останній ловить м'яч і теж кидає його об стіну, називаючи будь-який номер. Так повторюється щоразу. Якщо м'яч упаде на землю, усі розбігаються, а названий гравець, що не піймав м'яча, бере його і кричить: «Стій!» Усі зупиняються, і гравець намагається потрапити у кого-небудь м'ячем. Якщо потрапить, то гравець піднімає м'яч і кричить: «Стій!», після чого кидає в наступного гравця. І так чинить кожен гравець, якого торкнувся м'яч.

Якщо гравець, що кинув м'яч, промахнувся, йому зараховується один штрафний бал, і гра починається знову. Кидок м'яча об стіну робить той гравець, який не потрапив м'ячем в іншого учасника гри.

Виграють ті, хто не має штрафних балів. Хто з гравців має найбільше штрафних балів, програє.

Не можна заважати гравцям ловити м'яч від стіни. Називати номер гравця треба одночасно з кидками м'яча об стіну. За командою: «Стій!» ніхто не має зрушити з місця, а має право тільки ухилятися. Кидати м'яч можна лише з того місця, де м'яч був піднятий.

Вибираючи місця для гри, слід простежити, щоб поблизу не було вікон, засклених дверей.

«Поміняйтеся місцями»

Гравці сидять на стільцях у колі. Ведучий пропонує помінятися місцями тим, у кого, наприклад, блакитні очі (шнурки на черевиках, імена починаються чи закінчуються на букву «А»). Під час пересаджувань гравців ведучий має хутенько сісти на звільнене місце. Той, хто залишиться без місця, стає ведучим.

«Зміна місць»

Дві команди шикуються в шеренги одне навпроти одного. За командою ведучого гравці команд міняються місцями.

Перемагає та команда, яка першою вишикується в шеренгу.

Гру можна урізноманітнити, змінюючи початкове положення, стоячи спиною одне до одного, сидячи обличчям одне до одного, спиною одне до одного, лежачи на животі, лежачи на спині тощо.

«Художня естафета»

Інструкція: «Намалюйте по черзі свій портрет (знак зодіаку тощо), передаючи маркер як естафетну паличку».

«Ривок за м'ячем»

Команди вишикувані в колони по одному за лінією старту, перед якою на відстані два-три метри встановлені високі стійки з планкою на висоті два-три метри. У руках першого гравця великий надувний м'яч. За сигналом ведучого він кидає м'яч угору — уперед через планку, пробігає під нею і ловить м'яч, не даючи йому впасти на підлогу. Потім біжить із м'ячем назад і передає його наступному учасникові. Наступний гравець повторює те саме завдання тощо.

«Спробуй утекти»

Усі учасники об'єднуються в одну команду і шикуються в шеренгу. Посередині майданчика окреслюється зона завширшки два метри. У цій зоні стоїть ведучий, який має ловити гравців, що перебігають через зону на інший бік ігрового майданчика. Усі піймані ведучим гравці мають йому допомагати ловити, не залишаючи при цьому зони. Гра триває доти, доки залишиться один не пійманий гравець. Він і буде переможцем.

«Кумоньки»

Для цієї гри потрібно намалювати чотирикутник. Четверо учасників стають на відведені куточки. Ведучий підходить до одного з гравців і говорить: «Кумонько, дай ключі!» Гравець у кутку відповідає: «Іди геть, там постукай». У цей час інші гравці перебігають з кутка в куток. Якщо ведучий устигне стати у кутку, на його місце стає гравець, що залишився без кутка.

«Заплутаний клубок»

Розділіть гравців на кілька груп і поставте кожну групу в коло. Дайте лідеру кожної групи по клубку. Лідер має обмотатися нитками, потім передати клубок іншому гравцеві, що робить те саме, і так по колу. Коли клубок досягає кінця кола, напрямок змінюється — останній гравець починає розмотувати себе і т.д., назад до лідера. Переможе та команда, що зробить це першою.

«Феєрверк»

Гравці вибирають по одному спритному гравцеві з команди. Ті мають утримати одночасно в повітрі спочатку два, а потім три, чотири, п'ять порожніх, різнобарвних, одноразових целофанових пакетів, підкидаючи їх двома руками.

«Унікали й оригінали»

Розділіть групу на дві чи більше команд. Кожна стає в колону за каштаном. Через чотири-п'ять метрів зробіть фініш. За сигналом перша дитина з кожної команди біжить до фінішу і назад, передаючи естафету наступному гравцеві. Команди змагаються в оригінальності.

Наступний гравець має досягти фінішу іншим способом: стрибками, підскоками тощо, але не повторюючи рухів.

«Вікінг, тостер, слоник»

Гра на увагу. Грають у колі. Ведучий показує на гравця і говорить, приміром, «вікінг», дитина «робить собі ріжки», а її сусіди праворуч і ліворуч починають «веслувати». При слові «слон» гра­вець показує хобот, а його сусіди «приставляють до нього вуха»; «тостер» — гравець підстрибує, а його сусіди присідають і «сичать». Ведучий називає імена центральних гравців. Якщо хтось із трійки ловив ґав, він стає ведучим.

«Кульковий салют»

Кожен гравець зі своєю кулькою має добігти до стільця і лопнути кульку, сівши на неї. І лише потім передавати естафету.

«Сліпий і поводир»

Ролі розподіляються по парах. Один учасник, «сліпий», заплющує очі й наосліп вивчатиме світ. «Поводир» допомагає «сліпому» як може. Через певний час вони міняються ролями. Після гри обмінюються відчуттями, як сприймати світ без одного органа відчуттів.

Кiлькiсть переглядiв: 791

Коментарi